Skip to content

La Guardia Svizzera: guardiana della tradizione

SPECIALE Vaticano sulle Guardie Svizzere Pontificie
La Guardia Svizzera: guardiana della tradizione

Trentaquattro nuove reclute presteranno giuramento alla Guardia Svizzera in Vaticano il 6 maggio. Questa data ha un significato speciale per i bodyguard del Papa.

Durante il cosiddetto “Sacco di Roma” del 6 maggio 1527, i mercenari dell’Imperatore Carlo V invasero Roma e saccheggiarono la Città Eterna. All’ultimo momento, le Guardie Svizzere riuscirono a portare in salvo Papa Clemente VII attraverso un passaggio segreto che conduceva a Castel Sant’Angelo.

147 Guardie Svizzere su un totale di 189 uomini furono uccise nei combattimenti.

Il più piccolo esercito del mondo protegge il Santo Padre e la sua residenza dal 1506. Per diventare una guardia, bisogna essere cittadini svizzeri cattolici e aver completato il servizio militare di base in patria.

Durante la cerimonia di giuramento, le reclute giurano sulla bandiera della Guardia. È un giuramento che le vincola alla fedeltà al Santo Padre e a tutti i suoi successori legittimi, secondo il loro motto “valorosi e fedeli”:

“Giuro di mantenere coscienziosamente e fedelmente tutto ciò che mi è appena stato letto, così Dio mi aiuti e i nostri Santi Patroni!”

Oltre a giurare di proteggere la vita del Papa con la propria, le guardie hanno anche altri doveri. Sorvegliano tutti gli ingressi ufficiali della Città del Vaticano e forniscono informazioni ai visitatori provenienti da tutto il mondo sul Vaticano.

Receive the most important news from EWTN Vatican via WhatsApp. It has become increasingly difficult to see Catholic news on social media. Subscribe to our free channel today

Share

Would you like to receive the latest updates on the Pope and the Vatican

Receive articles and updates from our EWTN Newsletter.

More news related to this article

Theologian Points to Vatican II’s ‘Dynamic’ Tradition in Synod on Synodality Speech

Vatican II’s discussion of tradition is the authority for the Synod on Synodality’s reflections today, a theologian and Australian Catholic priest told delegates as the assembly’s final week kicked off Monday.

Bourbon, Bluegrass, and the Bible: The Hillbilly Thomists play in Rome

Father Thomas Joseph White is a Founder and member of the Hillbilly Thomists. When asked by EWTN Vatican
Two missionary nuns present the gifts to Pope Leo at the closing Mass for the Jubilee of Missions and Migrants. Credit: Vatican Media

Jubilee of Migrants

In Rome, the Jubilee of Missionary and Migrant World brought together thousands of people from every corner of

LIVE from the Vatican | Pope Francis’ prayer for Migrants and Refugees

Sign up here: https://mailchi.mp/ewtn/vatican  LIVE from St. Peter Square | Join us for the prayer for Migrants and

LIVE from Fatima | Holy Rosary & Candlelight Procession | May 12th, 2023

LIVE from the Shrine of Our Lady of Fatima | Join us for the Holy Rosary & Candlelight

Following Prolonged Wait, The Blood Of St. Januarius Liquefies Again

The faithful of the city of Naples in Italy experienced profound relief when they witnessed the liquefaction of the blood of Saint Januarius, the miracle that kept the city in suspense during the day on Dec. 16.

LIVE
FROM THE VATICAN

Be present live on EWTNit